Περιοδικό || Άρθρο: γιατροί χωρίς... Όρια;;;....!



της Έλλης Βασιλάκη





καταγγΕΛΛΗα ΒΑΣΙΛΑΚΗ

ακολουθεί:
1) η είδηση
2) η καταγγελτική μου άποψη


Τι σχέση έχουν;

Εάν νομίζετε πως στη φωτογραφία βλέπετε μία γιαγιά με την εγγονή της, τότε σίγουρα...
κάνετε λάθος!
Είναι η γηραιότερη μητέρα του κόσμου, με την μόλις 5 ετών κόρη της, Ελίζα. Τον Ιανουάριο του 2005, η Ρουμάνα Αντριάνα Ιλιέσκου σε ηλικία 66 ετών, με τεχνητή γονιμοποίηση, έφερε στον κόσμο το παιδί της και μπήκε στο βιβλίο Γκίνες.
Δεν κρύβει μάλιστα την επιθυμία της να προσπαθήσει ξανά να γίνει μητέρα. "Ιατρικά είναι δυνατόν. Είμαι υγιής, αλλά δεν βιάζομαι", δηλώνει η 71χρονη γυναίκα. Αισθάνεται μάλιστα αρκετά δυνατή και επισημαίνει "Στις καλές μέρες έχω τόση ενέργεια που έχει μια 27χρονη, αλλά όταν είμαι κουρασμένη, την ενέργεια μίας 37χρονης"...

(δημοσίευμα 2010)http://epikaira.gr/
_________________________________________________________________________________ 

. . .  θα παραθέσω τον «όρκο του γιατρού», μπας και βγάλετε καμιά άκρη, χωρίς εμπάθεια, για το κατά πόσο μπορεί να είναι χρηστή, ηθική, ή δίκαιη και αν είναι προϊόν αρετής, ή σοφίας, η συναίνεση και συμμετοχή του λειτουργού στις συγκεκριμένες ιατρικές πράξεις, που δε σπανίζουν εντέλει και ποια η χρησιμότητα . . .

ΟΡΚΟΣ ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΥ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ
"Του πτυχίου της Ιατρικής αξιωθείς, όρκον ομνύω προ του Πρυτάνεως και του Προέδρου της Ιατρικής Σχολής και πίστιν καθομολογώ τήνδε: Από του ιερού περιβόλου του σεπτού τούτου τεμένους των Μουσών εξερχόμενος κατ΄ επιστήμην βιώσομαι, ασκών ταύτην δίκην θρησκείας εν πνεύματι και αληθεία. Ούτω χρήσιμον εμαυτόν καταστήσω προς άπαντας τους δεσμένους της εμής αρωγής, και εν πάση ανθρώπων κοινωνίας αεί προν ειρήνην και χρηστότητα ηθών συντελέσω, βαίνων εν ευθεία του βίου οδώ, προς την αλήθειαν και το δίκαιον αποβλέπων και τον βίον ανυψών εις τύπον αρετής υπό την σκέπην της σοφίας. Ταύτην την επαγγελίαν επιτελούντι είη μοι, συν τη ευλογία των εμών καθηγητών και πεφιλημένων δασκάλων, ο θεόν εν τω βίω βοηθός".

. . . και πέραν τούτου, υπάρχει θρησκεία που τους απενεχοποιεί ; ! . . .
Και ποιος νόμος δεν τους αποτρέπει;

Ποιού είδους λογική και τι σόι συναίσθημα καθοδηγεί και καθιστά «ανθρώπινο» το επίτευγμα παντός ενεχομένου ;
Ακόμα και ο διαιτολόγος όταν το αξιολογίσει ως απαραίτητο, ή επικουρικά ενίοτε, συστήνει συνπαρακολούθηση από ψυχολόγο.
Ομοίως και ο πλαστικός.
Προς αποφυγήν «παρεκλίνουσας» συμπεριφοράς, ή την επαναφορά της. Για να μπαίνουν πρόσωπα και πράγματα στη θέση τους, στην ώρα τους, αρμοδίως: με ευθυκρισία, με υπευθυνότητα, με σωφροσύνη, με εντιμότητα, με παρρησία, με σεβασμό.

Πόσο δε μάλλον, όταν αφορά την τύχη ενός ανθρώπου, ενός παιδιού, ανυπεράσπιστου και μόνου απέναντι στη χαζομάρα, ή ακόμα χειρότερα στο συμφέρον.

Ο θεραπευτικός συνδιασμός εξυπηρετεί σωματική και ψυχική υγεία. Υγεία!
Εξασφαλίζει υγεία.
Ή τουλάχιστον, αναλόγως της συνεργασίας, υπόσχεται λιγότερα λάθη, προστατεύει από αδιέξοδα.

Στην προκειμένη περίπτωση, μήπως κάποιος δεν κάνει καλά τη δουλειά του;
ή μάλλον δεν την κάνει καθόλου τη δουλειά του; δηλαδή ό,τι ορκίστηκε να υπηρετεί;
Στον όρκο του Ιπποκράτη αναφέρονταν μεταξύ άλλων τα εξής:
«…να θεραπεύω τους πάσχοντες κατά τη δύναμή μου και την κρίση μου χωρίς ποτέ, εκουσίως, να τους βλάψω ή να τους αδικήσω. Και να μη δώσω ποτέ σε κανένα, έστω κι αν μου το ζητήσει, θανατηφόρο φάρμακο, ούτε να δώσω ποτέ τέτοια συμβουλή(…). Να διατηρήσω δε τη ζωή μου και την τέχνη μου καθαρή και αγνή. Και να μη χειρουργήσω πάσχοντες από λίθους αλλά ν΄ αφήσω την πράξη αυτή για τους ειδικούς. Και σ΄ όποια σπίτια κι αν μπω, να μπω για την ωφέλεια των πασχόντων αποφεύγοντας κάθε εκούσια αδικία και βλάβη (…). Αν τον όρκο μου αυτό τηρήσω πιστά και δεν τον αθετήσω, είθε ν΄ απολαύσω για πάντα την εκτίμηση όλων των ανθρώπων για τη ζωή μου και για την τέχνη μου, αν όμως παραβώ και αθετήσω τον όρκο μου να υποστώ τα αντίθετα από αυτά".

Όλα τα είχανε προβλέψει, αναπάμ-παπαντάμ. . .
και μπορεί να μην  δίδεται σήμερα ο όρκος αυτός ο όρκος αυτός,
αλλά αποτελεί μαρτυρία του υψηλού και φωτισμένου επιπέδου της Ιατρικής του Ιπποκράτη.

Η εν λόγω «κατάσταση» τι επίπεδο μαρτυρά;
και ποια φώτιση επικαλείται; Για υγεία πιά, ούτε λόγος . . . 

Αηδία;
Δοσίλογος;
Αδικία;
Παράλογο;

«…Και λεγόμαστε άνθρωποι με μυαλό και με αισθήματα
τι ειν' τα νόθα* παιδιά μας μπρος τα τόσα προβλήματα
και λεγόμαστε άνθρωποι με μυαλό και καρδιά
και πετάμε στους δρόμους** τα μικρά τα παιδιά
                       
Εμείς στραβή τη φτιάξαμε αυτή την κοινωνία
εμείς με την καρδιά μας και το νου
γεμάτη απ' το σκοτάδι μας γεμάτη απ' αγωνία
του κάκου ψάχνει να βρει την πόρτα του ουρανού
κι αφού είμαι άνθρωπος κι εγώ τον κόσμο πως να αλλάξω
αφού κι εγώ γκρεμίζω τι θα φτιάξουμε…» (Κ. Χατζής)

* εδώ: αθώα

**παρατάμε στους νόμους

 _________________________________________________________________________________
ΕΛΛΗ ΒΑΣΙΛΑΚΗ
(ελπίζω να γίνω καλή γιατρίνα, αλλιώς μη σώσω…)

0 σχόλια :