Πρεσπαπιέ || Παρουσίαση ταυτότητας Περιοδικού Καλλιτεχνείου 2015-2016



Τι είναι το Περιοδικό Καλλιτεχνείου;
Ο λόγος που αρθρώνεται από ανθρώπους με σκοπό την επικοινωνία & στόχους τη συνειδητότητα πριν τη συνείδηση και την ευθύνη πριν την ηθική.
Τα κείμενα θα "απλώνονται" στο τεντωμένο σκοινί κάτω από το φως μιας καλοκαιρινής ημέρας ή το αξημέρωτο αντί καληνύχτας.

*απόσπασμα1_Πανούκλα_ΑλμπέρΚαμύ[...] οι συμπολίτες μας που βασανίστηκαν περισσότερο από το χωρισμό (εννοεί τον χωρισμό ανθρώπων λόγω της καραντίνας της πανούκλας) συνήθισαν την κατάσταση; Θα ήταν άδικο να απαντήσουμε καταφατικά. Ακριβέστερο θα ήταν να πούμε πως είχαν εξουθενωθεί σωματικά και ψυχικά. Στην αρχή της πανούκλας θυμόντουσαν πολύ καλά το πλάσμα που είχαν χάσει και πονούσαν.
[...] σ' αυτή τη φάση είχαν ακόμη μνήμη, αλλά είχαν χάσει τη φαντασία τους. Στη δεύτερη φάση της πανούκλας χάθηκε και η μνήμη τους.
[...] Ώσπου πολύ αργότερα, όταν είχε μακρύνει πια ο χρόνος του χωρισμού ήταν αδύνατο ακόμη και να φανταστούν την οικειότητα που ήταν κάποτε δική τους και το πώς είχαν ζήσει δίπλα σ' έναν άλλον άνθρωπο, που έτσι άπλωναν το χέρι τους θα τον άγγιζαν.

*απόσπασμα2_Πανούκλα_ΑλμπέρΚαμύ
[...] οι σωφρονιστικές υπηρεσίες δεν μπορούσαν να λειτουργήσουν σαν τις θρησκευτικές και σε κάποιο βάθμο σαν τις στρατιωτικές αρχές. Οι μοναχοί των δύο μοναστηριών που υπήρχαν όλα κι όλα στην πόλη (ενν. το Οράν) είχαν σκορπίσει και στεγάζονταν προσωρινά σε σπίτια θρησκευάμενων οικογενειών. Μικρά αποσπάσματα στρατιωτών στέλνονταν με πρώτη ευκαιρία από τα στρατόπεδα για να φρουρήσουν σχολεία ή δημόσια κτίρια. Έτσι η αρρώστια που φαινομενικά επέβαλλε στους κατοίκους την αλληλεγγύη των πολιορκημένων έσπαγε ταυτόχρονα τους παραδοσιακούς δεσμούς και περιόριζε πάλι τα άτομα στην μοναξιά τους. Κι έτσι άρχιζε η αταξία.

Αυτά τα δύο αποσπάσματα από την Πανούκλα του Καμύ δηλώνουν το σκηνικό μέσα στο οποίο αρθρώνουμε τον λόγο με σκοπό την επικοινωνία και στόχους τη συνειδητότητα και την ευθύνη: σκηνικό μεγάλης εντροπίας + λήθης.

Η Μαρία, ο Γιάννης, η Γιώτα, η Ιωάννα, ο Νίκος, ο Σταμάτης, η Εμελίνα, ο Τάσος, η Σοφία, ο λόγος στα "Έπεα" με την "Ποίηση" ή τα "Συνεργατικά άρθρα" με τεχνικές σουρρεαλιστικές, τα σχόλια στην "Επικαιρότητα" με τον "γύρο του κόσμου σε 80 λέξεις" ή το "Λαγωνικό", οι φωτογραφίες, τα σκίτσα, οι ζωγραφιές, οι εικαστικές αναφορές, τα πεδία αλληλεπίδρασης και οι τετ α τετ συναντήσεις είναι το Περιοδικό Καλλιτεχνείου "Πρεσπαπιέ".

Για τη συνακτική ομάδα
Φιλικά+φιλιά

0 σχόλια :